Ayy bu çocuk çok zeki 😶

Şu sıralar şunu hepimiz fazlasıyla duyuyoruz sanırım.

-Bizim çocuk çok zeki.

-Aa ne güzel, ne yapıyor mesela?

-Geçen gün anne dedi! 

-Ha konuşuyor yani hmm maşallah!?!

Bu ve bunun gibi sayısız diyolagla karşılaşmışsınızdır eminim. 

Bütün anneler ve babalar çocuklarının en iyisi, en mükemmeli, en dahisi olduğunu düşünmeden edemiyorlar. Fakat size acı bir gerçeğim var bu çocuk sizin çocuğunuz yani ne kadar zeki olabilir ki kabullenseniz iyi olur 😝

Hepimiz bir Einstein, bir Tesla efendime söyleyeyim bir Freud doğurmak ve onu büyütmek isteriz. Öyle olmayacak diye bir durum da yok yani belki bu dönemin bilim insanını siz yetiştiriyor olabilirsiniz ama sadece günlük hayatını idame ettirebilecek kadar vasfı olan çocuklarınıza sanki bir dahiymiş gibi yaklaşmanız komik oluyor yapmayın. Ayrıca çocuğu yanlış yönlendiriyorsunuz sonra okul çağında ‘hani ben çok zekiydim mükemmeldim şimdi neden yapamıyorum?’ veya ‘ben zaten en iyisini yapıyorum’ diyen çocuklarla doluyor sınıflar. Zaten eğitim sistemi b.ku yemiş bari siz mantıklı davranıp elinizden geleni yapın da güzel eğitimli, verimli insanlar yetişsin. Herkes patron olursa bu dünya düzeni yürümez değil mi?! Aaa hemen üzülmeyin sizin çocukta Mars’ı keşfeder bir gün elbet. Yani diyorum ki çocuğunuz puzzle videosunu instagrama yükleyip övünmenizi gerektirecek bir durum yok her çocuk gibi o da yapabiliyor ne mutlu ona! Bunu abartmanın, üstünden bol boool “like” almaya çalışmanın kafasını anlayamıyorum inanın.

Kendi isteklerimiz ve yapamadıklarımız uğruna çocuklara fazla yükleniyoruz ve bunu göremeyecek kadar çok tapıyoruz onlara. Sürekli bir plan çizelgesiyle büyüyen çocuklar görüyorum, robottan hallice. Anası hırs yapmış bizim ki iki yaşında okumayı söktü diyebilmek için çocuk oyun oynaması gereken çağda sürekli bir baskıyla bir şeyler öğrenmeye çalışıyor. Öğrendikleri tekrarlayınca ilah, yapamayınca salak hissetiriyoruz. Onların sırtına yüklediğimiz bu misyonu göremedikçe heybesine birer parça daha harf, sayı, çarpım taplosu ekliyoruz. Dahi olacak diye çırpınıp gidiyor dünya tatlısı minnoşlar. Zaten okul döneminde yarış atı misali o sınavdan, bu sınava koşmak zorunda kalacaklar. Bir de bizim baskımız onlar için fazla değil mi? Zamanı geldiğinde hepsini zaten öğrenecekler önemli olan şu anın tadını çıkarabilmeleri.

Bunları yazıyorum diye yanlış anlaşılmasın lütfen Efe’yi Oxford’tan çağırdılar da biz seneye tekrar arayın dedik. Bizim çocuk tabi ki çok zeki. O kadar ki; öyle böyle değil yani, önünü alamıyoruz! Seneye gelen teklifleri değerlendireceğiz artık. Size de kart atarız oralardan ☺️


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir wolverine kolay yetişmiyor

Dam üstünde un eler hani nerde o memeler

Çocuğumuzun yemek yeme sorunsalı